Alla inlägg under september 2011

Av Angelica - 16 september 2011 01:58

Torsdag.


Tesla-love song


Sök på den på youtube, förbannat bra låt!


Imorse så åkte jag och mamma till vårdcentralen för att ta den andra sprutan.... och fy fan va ont det gjorde denna gången eller!! Jag skojjar inte, gjorde svinont!!!

Efter det så åkte vi till Vara bagarn och köpte med bröd och fika och åkte till Kristian en sväng innan han skulle åka och jobba.


När vi kom hem så gjorde jag inte så jättemycket.

Slog en pling till Pettersson som visade sig att hon satt i bilen och va på väg till Vedum! =D Vilket jag tyckte va hur kul som helst! Hon har ju varit så sugen på att åka till Ullared det senaste, men jag har ju varit där 2 gånger väääldigt nyss. Men vi bestämde oss för att åka dit ändå, så fick hon ju äntligen komma dit hehe.

Vi va framme runt fyra på eftermiddagen, det va lugnt då med, gick rätt in och inte alls mycket folk. Gött det!

Så utan att man visste ordet av det, så blev det en heldag med bästisen! =D

Innan dess har vi inte hunnit träffas på huuuur länge som helst!


Imorn ska jag dra till en bankomat och ta ut pengar inför resan så det e gjort, jag ska kolla så att allt som ska va i handbagaget är i packat, jag ska packa ner de sista grejerna i resväskan och se över så att allt är med i den, jag ska duscha och fixa mig, sen bär det av på kalas för 3 personer =) Sen hem och sova.

För på lördag bär det av till Bulgarien! =)


Av Angelica - 14 september 2011 14:34

Onsdag.


Igår vaknade jag av att mamma väckte mig och sa att hon skulle åka med några kompisar till Ullared bara för att. Då hängde jag med, dels för att få den dagen att gå och ha nåt att göra och dels för att jag kunde lämna tillbaka mina gångstavar som jag köpte förra gången, på grund av att de pajade det första de gjorde när jag fick upp de ur förpackningen... så det löste sig.


Så klart att jag köpte lite saker, ett knäskydd ( får förjävla ont när jag tränar ), hygienprodukter, handdukar i en fin rosa färg, en ram som jag har satt in 5 fina svartvita bilder på mina katter, 3 stycken filmer, onepiece jumpsuit-kopia, korta träningsbyxor, kalender, wonder-abs. Inte mycket saker.


Var uppe jättesent inatt och kollade på 2 av filmerna och kollade på tv, till 4.00 (!)

Hade inte koll på klockan överhuvudtaget!!!


Idag så har jag varit i Vara och tagit en fika med Sanni på Vara Bagarn =)

Trevligt att sitta och prata lite i lugn och ro.


Nu ska jag väl ta en promenad i det förbannade blåsiga vädret!! Kanske blåser bort!

Ikväll blir det väl till att va hemma och ta det lugnt.

Imorn ska vi upp tidigt och dra till vårdcentralen för att ta den andra sprutan innan resan. Vi åker om 3 dagar!! På lördag!!! =D Niiiice!


Av Angelica - 12 september 2011 02:09

Söndag.


Min dag har bestått av att jag åkte med Philip till Göteborg. Vi va i en liten fiskaffär sen vidare till en kille som han köpte lite akvariebös av. Tog aslång tid.


När vi hade kommit hem så åkte jag och mamma och handlade mat, så lagade vi den hos Philip och Sabina. Sen drog vi hem, jag har lagt ner lite bös i resväskan, annars glömmer jag säkert nåt. Vi åker ju om 6 dagar! Vilket är väldigt gött!

Annars ikväll så har jag kikat på lite olika program på tv:n.


Har suttit i mitt rum och bara lyssnat på musik, gjorde även lite träningsövningar, kändes benen och magen kan jag säga! Jag har lite olika redskap att använda.


Bra gamla godingar:

En hel hög med gamla låtar!

Status Quo - Down, down
Mötley crüe - Girls, Girls, Girls
Extreme - Get the funk out
... Vain - Beat the bullet
LA.Guns - Sex action
Ugly kid Joe - Everything about you
Tesla - Love song
Cinderella - Gypsy road
Thin Lizzy - Waiting for an alibi
Little Angels - Kicking up dust
Rainbow - Since you´ve been gone
Live - I alone
Magnum - Start talking love
Kingdom Come - Get it on
Extreme - More than love
Gun - Word up
Spinäl Täp - Bitch school
Motörhead - Ace of spades

I veckan som kommer så är det väl rätt så lugnt, har fått köpt alla presenter till de som fyller år.

Imorn måndag så ska jag åka till Lidköping och träna på gymmet, på hemvägen stannar jag till på Nordvalla och går några varv runt spåret. Efter det hem och laga mat.Sen så har jag fått reda på att bodytoningen har börjat i Vedum igen, så kanske kikar in där på kvällen, det e sköj!

På tisdag har jag inte nåt inplanerat vad jag vet, kan bli träning då med.

Likadant på onsdag, inte nåt inplanerat.

Torsdag blir väl likadant skulle jag tro, har en rätt så oplanerad vecka, vilket är rätt gött ibland. Kan ju träna på torsdag oxå.

På fredag ska jag och mamma ta våran andra spruta innan resan. På kvällen ska vi till Sätila för att fira Andreas, Josefine och Ellen =)

Sen på lördag så åker vi till Bulgarien! =)

Fina veckor framöver! =) Me like!


Kan inte sova, klockan är nu 02.03

Men jag måste väl ändå göra ett försök!

Av Angelica - 9 september 2011 11:25

Fredag.


Idag är jag barnvakt åt Ellen och Signe =) Signe har vaknat. Ellen grejar med annat.

Vid 12 ungefär så ska det ordnas mat, korv med bröd.

Josefine kommer hem från jobbet runt 4-tiden. Ska stanna en stund ikväll, vi ska äta tacos =)


Men nu ska jag busa med busungarna!

Av Angelica - 8 september 2011 11:16

Torsdag.


Gick upp för ett litet tag sen. Sitter och funderar på om jag ska gå en sväng, men samtidigt så är jag vrååålhungrig! Men frågan är vart jag ska gå, om jag inte går min vanliga runda. hmm.

Jag får la hitta på nåt.


Sen måste jag laga mat och duscha och packa lite grann, vid halv 4 åker jag till Sätila.

Så är jag där vid 5 ungefär.


Men men nu ska jag göra ett ryck!!!

Av Angelica - 7 september 2011 23:29

Onsdag.


Idag har inte jag gjort mycket vettigt kan jag lova. Sicket sjukt väder, först soligt sen riktigt ösregn, sen vips sol igen sen ösregnet igen osv. Inte okej. Så jag har legat och slappat i soffan det mesta av dagen.

Inte det roligaste direkt. Inatt vaknade av att jag hade ont i ryggen, inte kul, kändes typ som att nån

hade slått en stor kntnäve ashårt på ett ställe i ryggen. Åååå va ont det gjorde!


Men sen så hörde räddaren i nöden av sig, Emelie F! Så jag gjorde mig iordning lite, åkte och hämtade

Emelie sen åkte vi till Vara och köpte gottigheter, för vi skulle ha en sån kväll!

Vi tittade på en kass film som visades på tv:n och tjötade skit.


Jag har provat på att göra hemmagjord Bounty, får se hur de smakar imorn!

De blev ju inte assnygga kan jag inte påstå...


Här har ni receptet om ni vill ha:

1 dl sukrin (vanligt socker går bra)

50g kokosfett

1dl grädde

1dl kokosmjölk (santa marias lr blue lagoon)

200g riven kokos

100g choklad 70%


Gör såhär:

1. Smält sukrin (socker) och kokosfett i en kastrull.

2. Tillsätt kokosmjölk, grädde, kokos och låt sjuda.

3. Rör samman allt och låt sedan smeten stå 1 timme

i kylen och vila.

4. Forma degen till kvadratliknande bitar. 12-14 st.

5. Sätt in bitarna i frysen och låt vila 1 timme.

6. Smält chokladen i ett vattenbad på spisen.

7. Doppa kokosbitarna i chokladen.

8. Ställ in i frysen för att bitarna ska kallna.

Förvara sedan i kylen.

Jag har inte smakat på de själv än, får bli imorn. Så jag vet inte hur goda de blev!


Imorn så får jag se vad jag hittar på på dagen, om jag har tur så kan det va uppehåll så jag kan gå min

runda. Skulle va gött. Idag gick det ju inte för fem öre.

Närmare kvällen så åker jag till Sätla, ska ju va barnvakt åt Ellen och Signe på fredagen. =)

Det går säkert bra.

Bävar inför lördag!!! Ska till tandläkaren då =( Jag hatar verkligen att gå till tandläkaren =(

Det värsta är att jag tror att jag har ett hål, nåt är det iaf =( Usch! Inte en rolig start på en lördag inte!






Av Angelica - 6 september 2011 15:32

Tisdag.


Började dagen med att åka till Vedum, till Helena på Harmoni. Vi blev kvar där ett bra tag.

Jag och mamma hade tänkt att fika på det  nya fiket i Vedum Smörgåsfiket, men Helena stack dit och köpte

fika så vi fikade med henne =)


Sen åkte vi till Vara, till cindys beautybox, köpte ett presentkort till Ellen, håltagning i öronen =)

Så får vi se när vi kan åka och göra det =)


Efter det åkte vi hem. Ordnade lite mat. Nu funderar jag på om man ska ordna med resväskan eller nåt.

Ta fram det som ska packas ner. Har ju inget annat vettigt att göra.


Av Angelica - 5 september 2011 22:33

Måndag.


Idag så har jag och mamma varit i Lidköping. Jag har handlat presenter till Andreas, Josefine och Ellen =)

Så det e gjort =) På hemvägen stannade vi hos Kristian och lagade mat.

Klyftpotatis, lövbiff, beasås och gula tomater. Inte fel!


Imorn ska vi åka till Vara och ordna lite grejs. Sen ska vi till Harmoni en sväng.

Efter det ska vi fika på det nya fiket i Vedum, öppnade idag.

Ser jäkligt frächt ut får jag säga =)

Sen så ska jag umgås med bästa Emelie F =) Ut och gå och tjöta skit.


Nu ligger jag i soffan och tar det lilla lugna. Är rätt trött.

Inget vettigt finns det på tv:n heller..

Ovido - Quiz & Flashcards