Alla inlägg under april 2011

Av Angelica - 25 april 2011 23:45

Måndag.

 

Idag vaknade man vid 9-tiden, fixade iordning mig, skulle va hos Veronika för ett litet möte

inför söndagens projekt med Oriflame. Vi ska va med på en vårmarknad, vi har köpt hem produkter

och har då satt ihop otroligt billiga paketpriser!!! =) Kom dit nu på söndag 1 maj i Björstorp i Bitterna.


Efter att vi va klara så åkte jag hem, gick över till grannen där pappa o/c höll på att fälla massa träd.

Jag satt i solen och kollade på ;)


Sen fixade mamma hemskt god mat! Kycklingfilé med ris och currysås! Det va inte dumt!


Ikväll så kom Louise hit, vi drog och köpte oss en potatisgratäng och hemskt goda hamburgare!

Så vi satt på balkongen ikväll och grillade och hade mys, Louise skulle försöka paddla kanot, haha hon

va livrädd! haha!


Sen så drog hon hem, och jag gjorde la inte så mycket efter det. Nu senare ikväll har jag kikat på tv, ska sova snart.

Ska med mamma till Lisch imorn, jag ska köpa ett fint tyg som vi ska ha som duk på söndag.

Sen ska vi till Kinnekulle med några andra och äta middag. Sen vette tusan va man gör, tar nog det lugnt.

Ska jobba på onsdag.


Kan ju berätta att mitt land e klart nu, med allt det tråkiga iallafall =P

Jag och pappa har plockat sten för 2 dar sen, blev nice! Nu e det bara växterna som saknas, men de kan jag

inte införskaffa än för jag måste ha pengar till det först ;)


Längtar tills jag har pengar till mig nya cykel! Då åker jag till biltema i Skövde och köper mig en! Har kikat på

2 olika där nämligen för rimliga priser =)

 

Tatueringen läker som den ska =) Det e nice! Nöjd!


 

Av Angelica - 21 april 2011 23:12

Torsdag.

 

Idag så kom Louise cyklandes hit. Vi hade planerat att umgås idag.

Mamma skulle till Ginza och köpa en skiva, då hängde vi med dit bara för att.

Sen drog vi till Vara och köpte lite gottigheter och åkte hem sen och kollade på film.

Jennifers body, den e bra den.


Sen drog vi ner till balkongen där pappa och grannarna satt. Lite whisky kom fram mm.

En trevlig vår/sommarkväll =) Satt där i timmar! Härligt!

Så har inte gjort så värst mycket.


Imorn måste jag åka till Lidköping och betala för 20 penséer som jag tog med åt pappa.

Ska även då passa på att köpa med mig barkmylla hem och luckra upp det med den jorden

som jag redan har i landet. Så e det gjort.

Ska även ut på stenjakt imorn, som jag ska rama in landet med. Sen så kommer det roliga, att inhandla

alla växter!! och sen plantera!


Sen får la man se va som händer på kvällen. På lördag blir det iallafall party!!!

Min kära Emelie kommer och e med på festen!!! =D Ska bli så kul! Det va längesen vi festade ihop nu.


Nu tänker jag ta och sova!!

Av Angelica - 21 april 2011 23:12

Torsdag.

 

Idag så kom Louise cyklandes hit. Vi hade planerat att umgås idag.

Mamma skulle till Ginza och köpa en skiva, då hängde vi med dit bara för att.

Sen drog vi till Vara och köpte lite gottigheter och åkte hem sen och kollade på film.

Jennifers body, den e bra den.


Sen drog vi ner till balkongen där pappa och grannarna satt. Lite whisky kom fram mm.

En trevlig vår/sommarkväll =) Satt där i timmar! Härligt!

Så har inte gjort så värst mycket.


Imorn måste jag åka till Lidköping och betala för 20 penséer som jag tog med åt pappa.

Ska även då passa på att köpa med mig barkmylla hem och luckra upp det med den jorden

som jag redan har i landet. Så e det gjort.

Ska även ut på stenjakt imorn, som jag ska rama in landet med. Sen så kommer det roliga, att inhandla

Av Angelica - 18 april 2011 16:01

Måndag.

 

Idag så har jag varit i Vara en sväng, har ätit glass med Sofia i det fina vädert =)

Det va inte helt fel! Mums!

Nu ska jag gå iväg till mitt land och ha lite tråkigt faktiskt, det som e det tråkiga e att jag måste ta bort alla

rötter och stenar i det. Kan inte va kvar där inte! Då blir det skit med allt.


Förut så ringde Kristina på Lidens till mig och undrade om jag kan jobba imorn och på onsdag och ev. nån dag

nu i helgen. Jag sa ja visst ja visst! Så imorn och på onsdag blir det heldagar, 09.30-18.15

Om jag ska jobba nån dag i helgen så hoppas jag innerligt att det blir på lördag för att det e några

kompisars födelsedagsfest på lördagkväll och då vill man ju inte jobba på söndagen direkt! Så nu håller man

tummarna för att det blir lördag!!!


Senare så blir det till att städa lite i grannens hus, plocka hem mina saker och slapp ikväll.

Måste fixa nån middag som jag ska ha med mig imorn till jobbet.


Ser citronfjärilar överallt! =D

 

Av Angelica - 18 april 2011 00:42

Söndag. 

Har jobbat både lördag och söndag, det tar på krafterna men kul är det ändå =) Bra folk som man jobbar med, inte en jävel av de som jobbar e sur nån gång =) Då blir ju allt mycket roligare =) Om man ska jämföra med 2 andra skitställen...


 När jag kom hem så planterade jag mina penséer och min påsklilja, mamma hade oxå planterat så nu e det grannt. Pappa har sågat av massor med grenar från träd plus ett asstort träd, plus att jag håller på och fixa mitt blomsterland =) Så det e full fart i trädgården. =) Det e kul! Men det roligaste kommer ju definitivt va att köpa syrenträdet och alla perenner! =) Vet inte riktigt vad jag ska ha för perenner än, men det löser sig =)

Måste ut på jakt efter stenar som jag jag runt om landet och i. Tråååkigt. Men det måste ju göras =) Annars blir det aldrig klart =)


Spelade bingolotto förrut, som vanligt haha =P Fy saaaatan va nära jag va att vinna resan till Bulgarien! =O Jag hade fyra i rad, skulle ha nummer 1 för att vinna den resan, tro fan att det blir nummer 2 som ropas upp! En sån där  typisk grej...


Sen har jag inte gjort så himla mycket, kikat på olika filmer som har gått på tv.

Packat ihop mina saker, har ju bott i grannens hus i 3 veckor. De kommer hem på tisdagförmiddag. 


Tatueringen läker fint, kliar! som det ska när den läker =)

Är fortfarande fruktansvärt nöjd! =) Min lilla orkidé sitter äntligen på handleden =)


Nu ska jag gå till lilla Hugo och försöka sova. Har massor att göra imorn. Hoppas då på bra väder!!! =) 


    

Av Angelica - 15 april 2011 14:48

Fredag.

 

Igår så va jag och tatuerade mig igen =) Som jag har väntat!!! =D

Sanni va snäll och hängde med =)

Detta blev tredje tatueringen. En orkidéblomma på höger handled.

Jag e förbaskat nöjd med den!


  

Va tycker ni??


Nu ska jag åka en trip till lidköping med mamma, lämna lite smink mm.

Ska jobba denna helgen oxå på Lidens blommor i Lidköping =)

Kanske hittar på nåt sköj oxå, får se.

Av Angelica - 12 april 2011 23:21

Tisdag.

 

Idag vaknade jag förbannat sent! tjugo i ett! Hoppsan =P

Men det va gött att sova ut en sväng haha.

Har regnat ta mig fan hela dagen. Men jag gick ut till mitt påbörjade blomsterland och grävde det sista. Nu e det det jättetråkiga kvar, få bort all sten och alla rötter innan man kan hälla i ny jord och sen plantera. Blöööh. Men det får gå =)

Jag har grävt 2.80m x 1.90m


Har även bakat idag, riddarkakor =) Det va hemskt längesen man gjorde sånna, och bra blev de! Goda som satan! Tar med mig en hög till jobbet imorn så får de smaka där med, vissa andra har ju haft med sig kakor så då kan la jag oxå det.


Sen drog jag upp till Vedum och lämnade smink. Drog upp till Philip en sväng oxå, vi köpte oss varsin pizza och tryckte i oss. Gött va det! Sen åkte jag hem. Gick över till grannens hus, då kom Hugo hem, han hade varit borta heeeela dagen!

Tog mig en välförtjänt dusch! Kände mig rätt sketen efter att jag hade grävt och grejat! I regnet!


Så ikväll har det varit slapp på shemat! Ska strax ta och sova. Upp tidigt imorn och brumma iväg i bilen till Lidens för heldagsjobb. 09.30-18.15

Jag kommer va död efter den dan! Men då har jag verkligen nåt att se fram emot, för på torsdag blir det tatuering!!!!!! =D Gottigt!


Nu går jag och slänger mig i soffan hos lilla Hugokissen!

Av Angelica - 10 april 2011 20:15

Söndag.

 

Igår så jobbade jag på Lidens blommor, jättekul! =) Masssssssssor med folk vill jag lova!!!

Va chafför åt några vänner till Dagnys i Falköping inatt, det va roligt. Jay Smith va där och spelade. Men, eftersom Dagnys inte är stort så va ljudet åt helvete, tyvärr.


Va rätt seg imorse när jag skulle gå upp för att åka och jobba. Men det gick över rätt så fort. Ska jobba på onsdag igen, åt Maria som är på kurs då. Så då blir det heldag 9.30-18.15 Då kommer jag va helt slut.


Nu sitter jag i soffan men Hugo och spelar bingolotto hehe. Dricker lite varm choklad till =) Mys.

Slapp hela kvällen!


På torsdag ska jag äntligen tatuera mig igen =D Nice! Sanni ska hänga med mig dit =)


jaja orkar inte skriva så mycket mer nu.

Ovido - Quiz & Flashcards