Alla inlägg under september 2010

Av Angelica - 30 september 2010 13:49

Torsdag.

 

Hinner slänga in ett snabbt inlägg nu!   

 

Jag kom hem på matrast för en liten stund sen, då upptäcker jag att kära Lucy har fått kattungar i en av mina träningsväskor, men som tur va så va det in den som jag inte använder! puuuhh!

 

Hitills så e det 2 små sötnosar!    en flerfärgad och en orange =) Så ringde Emelie med en gång och meddelade detta att det va en orange oxå, så ska hon övertala sin kille, har lovat henne att om det skulle bli en orange så skulle jag behålla en åt henne.

 

Så ikväll får jag resultatet om hur det blir med lilla kissen.

 

  

 

 

 

 

Av Angelica - 29 september 2010 18:41

Onsdag.


Ja men goddag goddag! Har inte bloggat på ett litet tag, sorry!!! har haft fullt upp! Men men, så kan det va.


I helgen så blev det inget kronanbesök för min del tyvärr, skulle aldrig orka upp och jobba när man skulle kommit hem runt 3 på natten, som det alltid brukar bli när man har varit där. Så blev bjuden till Carolinas födelsedagsfest, så blev att jag tog mig dit istället    Då kunde man ju lätt och smidigt bestämma helt själv när man ville hem. Så blev att jag åkte hem vid kvart över 12, halv 1. Tackar Carolina för det!   

Förresten! hon blev nöjd med presenten!!! köpte 3 st små sluslycktor i silver, och hon hade silver i lägenheten, sicken tur! Hade nämligen inte en aning hur det såg ut där, har inte varit där förut.


På söndagen så släpade jag verkligen mig upp för att åka till Bitterna Lamm och sälja för Harmoni, det va kul, men fy i helvete va kallt det va!!!! usch!!!    Fick sålt lite grann iaf!    Ledig på måndagen, härligt!


Då blev det en heldag med fröker Kristina ( berit) =P    länge sen! Hon färgade mitt hår bl.a


Sen så har jag varit på Harmoni som vanligt    Sååå kul! Blir aldrig tråkigt där! Riktigt härliga människor, Helena och Kristina!!!


Igår så hade mamma varit på IKEA med några bekanta och köpt med sig en sån "hylla" lr va man ska kalla det, expedit heter det iaf! Precis en sån som jag ville ha till mina floristgrejer! =D hon måste va tankeläsare hahaha!

Bildbevis kommer på att jag fixade ihop den själv! och givetvis på resultatet!   


Ikväll ska jag verkligen bara ta det lilla lugna! Ska nog ha mig en liten "spa"kväll för mig själv, ansiktsmask mm.

Har ni provat chokladansiktsmask?

om ni inte har gjort det, så gör det! den e kanon! =) Funkar fint på mig iaf!   


Igår kväll så blev det att jag åkte till Vara en sväng, för jag va så snäll och hämtade Sabina som typ frös ihjäl där ute i kylan   


Här kommer lite bilder!   

Tessie skulle såklart va med.

 


 

Resultatet. Oasis, dekorationssten, sisal, gelkulor, spray, verktyg, skålar, mina små blomböcker mm.

 


Fina lådan! I den så finns det stickers och klistermärker till presentinslagning.

 


 

Silkepappret har jag hängt upp såhär på väggen.

 


Hemskt va bilder det blir i detta inlägget. Men men så får det bli, då slänger jag in några

bilder till på mina katter   

Tessie och Lucy

 


Ozzy

 


Lucifer

 



Av Angelica - 21 september 2010 18:49

Tisdag.


Ja idag så e det ju detta skitdatumet då... en av mina bästa vänner dog detta datumet för exakt 3 år sen idag, Tania =( <3 Tiden har gått fort, men ändå känns det som att det va alldeles nyss det hände... men det e väl så det e tyvärr... Det e som jag brukar säga ibland nu för tiden  " Förr så åkte jag till Vänersborg för att va och umgås med Tania, men nu för  tiden så åker jag till Vänersborg, till hennes grav"... =`(

Helt stört! Blir tokig på´t! faaaan! =`( Va på hennes grav för några få veckor sen, åker inte dit ikväll, orkar inte....har tänt ljus här, för Tania så klart och för myshetens skull...


 


Idag har det varit en rätt så lugn dag på Harmoni, men kul med lite nya varor, mest krukväxter. Fick göra mor & dotter bukett idag oxå, det e verkligen inte ofta det görs! Så sött tycker jag. Tog ju ingen bild, men här e  en bild på hur de kan se ut, tagen från internet...


 


Ikväll blir det en riktigt lugn kväll för min del, ska inte göra nåt!

Ska köpa en pizza om nån timme och kolla på Idol. Så e det! Blir till att lägga sig relativt tidigt idag, ska till Ullared imorn med Emelie och mamma =) Kommer bli kul!!!


Tessie har ju som sagt fått kissekattungar ^^ en svart och en svart/vit =)

Fick höra av pappa förut att de förmodligen har fått ett hem! =O =) Han ska dubbelkolla med henne imorn, så jag vet. Då får de väl bo ute i lillastugan då, fast vill helst ha dom på nån annan plats nu när jag ska göra iordning där ute med mina floristsaker, de kommer ju lätt att förstöra silkepapper, oasis mm haha!

Får la lägga undan det i skåpet medans de ska va där isåfall. Men känner att det e nog verkligen fasiken sista gången jag tar hand om kattungar.... har gjort det i rätt många år nu...




Av Angelica - 20 september 2010 21:19

Måndag.


Idag va jag ledig, gött att vara det =) Har inte gjort nåt speciellt idag direkt, grejat lite här hemma och planerat hur det ska bli i lilla stugan =) Får nämligen fixa om där lite grann iaf med mina floristgrejer =)


Idag så bestämdes det att jag, Emelie och mamma ska åka till Ullared på onsdag =) Emelie e ledig då, mamma oxå och jag tog ledigt på onsdag, hade ju timmar att ta ut sen i lördags =) Där ska jag köpa oasisblock, avbitartång, celofan, dekorationsstenar i olika färger ja olika saker som jag behöver ha, rätt bra att det finns floristsaker i Ullared =)


Senare ska jag kanske köpa en slags hylla från Ikea som jag ska ha grejerna i o så. Det ska nog bli bra det till slut.


Imorn ska jag till Harmoni igen, så kul!!! =) Jobbar med  Helena imorn =)


Hatar datumet 21 september och det kommer jag alltid att göra! För att just det datumet så dog en av mina bästa vänner Tania =`( fy fan!!! saknar henne som fan!


Tania

 


Men nu så blir det varm choklad och slapp i soffan med min Lucifer!


Av Angelica - 20 september 2010 00:47

Söndag.

 

I fredags så va jag chafför åt mamma och andra tanter, inte så kul men men, hade lovat sen länge tillbaka. Va även hos Bella på tjejmiddag =) Hann precis till middagen, trodde att jag skulle missa den, men icke! Hon gillade presenten hon fick =) tur det ju. Det va inget märkvärdigt, får ju tänka på att jag har knappt några pengar...

 

Igår så jobbade jag på harmoni, efter att vi stängde så åkte vi iväg på höstmässan på Gustafssons blommor. Vi fick mat där, grillspett och potatis. Vi fyllde en hel vagn med blommor, det va kul där, men faaarligt att vandra omkring bland alla blommor! shiiit va mycket!!! Blev som gpdis i ögonen hahaha! ville ha allt! Nu blir man ju inte lite mer sugen på att öppna eget då eller?!=P hihi.

 

Sen gick vi vidare till snittavdelningen... faaarligt där oxå!!!! =) Massor av fina snittblommor, tänk om man hade haft en hel hög med pengar säger jag bara! Chokladblommorna där fanns i snittet, ville bara haaaa!

 

Vi va även på en, ja va ska man kalla det, hmm en föreläsning inför hösten, vad det e som gäller i höst mm, höstnyheter, både för de som gillar de vanliga skrikiga höstfärgerna eller för de som gillar åt det ljusa hållet, fast ändå höstigt. Fint va det iaf! Tog kort på allt! =) Fick mycket inspiration!

 

På kvällen så kom ju Emelie och Johnny ( Shrek ) till Vedum, så vi satt hos Philip och Sabina och umgicks. Senare så drog vi till Vara, skulle bastat men helt plötsligt så blev det icke så, jag va chafför den kvällen/natten oxå.

 

Asså, jag har fått en liten idé!!! eller kanske inte så liten men ändå! Man får drömma sig bort ibland! Jag vill typ köpa in floristsaker, typ oasis, snittknivar, bast i olika färger, band, spoltråd, bladglans, ja saker som man behöver till blommor mm. Ni förstår nog. Så kan jag göra iordning fint i Lilla stugan med alla saker, som en liten aleljé eller nåt, ifall att det e nån som vill att jag gör iordning arrangemang i alla dess lag till bröllop mm, jag menar, då har jag ju ett ställe att göra det på, eftersom att jag inte riktigt kan öppna en egen affär än.

Jag tycker det låter rätt så okej iaf, men kanske inte alla andra tycker..... mamma tyckte inte att det va en sån dum idé, faktiskt. Men det kanske bara e en dröm....tyvärr....

 

Idag så har jag varit och röstat, gick fint.

Efter det så åkte vi vidare till Sätila, för att fira Ellen som fyllde 5 år idag =) Åren går fort! Det va ett trevligt kalas det.

Spelade bingolotto ikväll, vann ju en ny lott förra gången, men ingen vinst denna gången. Sen har jag bara tagit det lugnt ikväll, skönt!

 

Imorn e jag ledig, tror att jag ska ta det väldigt lugnt imorn, har varit så upp i varv det senaste, har verkligen fått anpassa mig efter andra och nu känner jag att jag ska vila. Behöver det.

 

Här är några arrangemang som jag gjorde här om dagen:

  

 

  

 

  

 

  

Av Angelica - 16 september 2010 18:51

Torsdag.


Jag lovade ju som sagt att jag skulle lägga upp bilder på det jag gjort på Harmoni hitills =) så då gör jag det oxå.


Det har varit en riktigt toppendag idag, haft saker att göra hela tiden, mer kunder idag än igår =) Jag och Kristina skyltade om lite grann, vi använde bl.a oss av fårfäll som kom idag =) RIKTIGT lammull e det, så gossiga och fina! =) Tänkte på Signe med en gång, men jag har ju tyvärr inte pengar  till det nu, skulle ju va gött för henne att ligga och mysa på =)


Blev så glad när luren ringde och Kristina svarade och pratade en stund, då va det en förfrågan om Harmoni ville stå med på en liten marknad på Bitterna lamm den 26 september, en söndag. Men både Kristina och Helena e borta den helgen så då frågade de mig ifall jag ville stå där =D =D toppen! Så det e ju klart att jag ska göra det!!!


Välkomna och kika dit mellan 11-16 söndagen 26 september på Bitterna lamm!


Så ska jag även förmodligen hjälpa till att jobba i jul =) Känner att detta kommer bli superbra! Nu e jag allt nöjd! =) Fick med mig lite blommor hem av Kristina =) så snällt! Behövligt oxå med tanke på att vissa folks stupfulla vänner förstörde de andra som jag hade satt dit precis samma dag, plus att jag hade fått de av Kristina och Helena samma dag!!!!!!!!! *förbannad* idiotifolk!!! ja, jag e så klart fortfarande arg för det, men e det så konstigt varför? NEJ!!! Ett vanligt jävla förlåt e inte så jävla svårt att klämma ur sig enligt mig!!! Det va inte jag som hade fixat festen....men när man kommer hem hit och ser va som hänt så e det inte så jävla kul, klart som fan att man blir arg!? Mina saker förstörda.....


Ikväll så ska jag ta det lilla lugna, kika på Idol mm. Gossa med mina katter såklart!

Imorn blir det full rulle för mig, börjar halv 9, tar bara en halv timmes lunchrast så slutar jag 17.00 Åker hem fixar iordning mig snabbt. Kör mamma och hennes jobbkompisar till nån, åker sedan till Bella på en tjejkväll, missar tyvärr middagen =/ så ska jag hämta mamma och de på kvällen nån gång när de ringer. Sen får jag se om jag ska åka tillbaka till Bella och de andra efter att jag har hämtat de andra, får se, Bella o/c ska till Lisch.


Jag kan inte hänga med, ska upp och jobba på lördag, efter det beger vi oss på Höstmässa =) sen på kvällen... ja då... ska jag va med min bästa EMELIE!!!!! =D


Söndagen blir till att åka till Sätila på kalasande! =)


Här har ni bilderna:

 


 


 


 


 


 


Köpte med mig lite Åre choklad hem =) MINTCHOKLADKOLA va supergooooood!


   



Av Angelica - 16 september 2010 08:38

Torsdag.


I måndags så började ju jag på Harmoni =) eller aa, jag började redan i lördags det e kul =) Igår så frågade de om jag vill åka med de på höstmässa på lördag efter vi stängt affären, och det e ju klart att jag vill det! =D


Imorn så ska jag köra mamma och hennes arbetskamrater, ska även hämta dom....jag som själv e bjuden till Bella på tjejmiddag och party, får helt enkelt tyvärr skippa middagen och komma dit senare, inget drickbart blir det inte heller då....


Snart ska jag åka till Harmoni =) får se va man får göra idag. Idag ska jag jobba med Kristina =)


Köpte med världens godaste choklad igår! Mintchokladkola!


Lägger upp bilder på lite saker som jag har gjort där, hinner inte nu nämligen, så får ta och göra det ikväll!!! =)


Hel svejs!!



  

Av Angelica - 13 september 2010 22:23

Måndag.


Idag har jag varit i Lidköping med mamma hela dagen, har varit hos mormor och fixat middag mm.

Åkt och fixat så att hon kommer få en ny köksfläkt om ca 3 veckor bl.a


Efter det så åkte vi till mammas kompisar som har fixat ännu en packning till min Opel, som han ska byta på den.

Nu e det tydligen 2 st olika packningar som ska bytas, så att avgasröret förhoppningsvis kan låta liiite tystare.

Försvinner inget vatten längre heller, tätningen verkar ha funkat.


Ikväll har jag bara tagit det lugnt, kollat på tv:n och gossat med min Lucifer. Sen kom Andreas hit =) Så har jag suttit och pratat med honom lite.


Längtar tills imorn, jobba på Harmoni, nu jäklar börjar det!!! =) Som jag har väntat!! Så får la man se va det blir till att

göra där imorn, blir säkert lite olika planteringar, pyntningar mm.


Men nu ska jag kika på film och sen sova! Ha det gött!


Den här snyggingen ska jag sova med =)

 

Ovido - Quiz & Flashcards